Deaf Aid torsdag 2.11

Deaf-Aid

Elevrådet ved Nydalen videregående skole har vedtatt at pengene elevene arbeider inn 02.11.2017 (OD-dagen) skal gå til en skole for døve som Deaf Aid bygger i utkanten av Nairobi.
Elevene på Nydalen støttet dette prosjektet første gang høsten 2012. Skolen viderefører støtten med stort engasjement og entusiasme etter at de elever besøkte Nairobi og så hvordan pengene kom nytte.

Deaf Aid er en norsk veldedighetsorganisasjon som jobber med døve i Kenya, og har utviklet et konsept, det grønne huset. Deaf Aid driver i dag tre grønne hus, et i Kiberaslummen, et i Kairobangi og et i Savana. I de grønne husene er det i dag 93 elever som mottar undervisning, i tillegg til næringsrik mat, skoleuniform, klær, medisiner og omsorg. Deaf Aid har nå åpnet 3 “out of the box”-skoler. Der blir døve elever tatt med inn i hørende skoler, slik vi har det på Nydalen.

Les mer om prosjektet her: https://kenya.deafaid.org/
Hvis du ikke har innbetalingsskjema, finner du det her.

Elever som ikke jobber denne dagen, møter opp på skolen kl.09:00-15:00 for annet pedagogisk opplegg.