Vg2 Salg og reiseliv

Elev

Det er praktisk og yrkesrettet undervisning. Du har praksis i bedrift en dag i uken, og har også undervisning i skolens kaffebar og butikk. Skolehverdagen inneholder besøk til ulike reiselivsaktører, kjennskap til museer, skulpturparker og hvordan man kan selge dette til både norske og utenlandske turister. Du lærer om kommunikasjon, relasjoner, drift og lønnsomhet.

Er du interessert i reiseliv og ønsker deg et fagbrev i reiselivsfaget kvalifiserer dette til ulike jobber innen luftfart, reiseselskaper, aktivitetsturisme, reisebyråer, turoperatører, og cruiseindustrien.

Er du interessert i salg og ønsker deg et fagbrev i salgsfaget kvalifiserer dette til ulike jobber innen dagligvarebransjen, bilsalg, nettsalg, oppsøkende salg og andre spennende bedrifter hvor du kan bidra til at kunden får en fantastisk kjøpsopplevelse.

Kontakt oss: Salg, service og reiseliv

Avdelingsleder Patrick Smestad
Tlf: 95 52 61 65