Vi ønsker alle elever velkommen tilbake

Rektor ønsker velkommen mai.JPG

Vi følger rådene i smitteveilederen fra FHI og vil derfor åpne gradvis. Av hensyn til rådet om 1 meters avstand, vil vi aldri ha alle elevene samtidig på skolen. Noe av undervisningen vil derfor foregå på Teams fremdeles.

Det vil være strenge smittevernregler. Dette viser seg blant annet i markering av piler på gulv og i trapper, som indikerer hvilken retning en skal gå. I tillegg er det satt ut rengjørings- og desinfeksjonsmidler i alle klasserom og fellesområder. Vi oppfordrer til hyppig håndvask

Elever som er i risikogruppe etter definisjon fra Folkehelseinstituttet, skal ikke møte på skolen, men skal fortsette å ha fjernundervisning. Vi må få beskjed dersom elever ikke kommer til skolen på grunn av økt risiko for smitte

MERK:

• Vi ber alle gjøre seg kjent med folkehelseinstituttets sjekkliste [her]
  • Syke elever skal ikke møte på skolen før de har vært symptomfrie i 24 timer. Dersom noen hjemme hos eleven har påvist smitte med Covid-19, skal eleven være i karantene i hjemmet.
  • Vi ber om at alle holder 1 meter avstand fra hverandre. Elevene skal holde seg på den basen hvor de har undervisning.
  • Det er ikke mulig å kjøpe eller tilberede mat på skolen. Elevene må derfor ta med matpakke.
  • Det vil ikke være mulig å bruke bokskap. Ta med PC og de bøker dere trenger til hver dag. Det vil ikke være mulig å låne utstyr av andre.
  • Følg retningsanvisningen som er markert på gulv og i trapper.

Mer informasjon kommer, men ta gjerne kontakt med skolen dersom dere har spørsmål, enten med kontaktlærer eller avdelingsleder.

Plan for uke 20:

Vi bruker mandag, tirsdag og onsdag til å ønske elevene våre velkommen tilbake til skolen.
Elevene som ikke er på skolen, har hjemmeundervisning på Teams.
Helse og oppvekst og Service og samferdsel har egne planer som allerede er utsendt til elevene)

Mandag 11. mai
08.30: TADA, TADB, 1YFD, 2BUKD
09.30: ST Vg3
10.00: TMA-TMF
10.10: 3STD
12.20: 3PÅD

Tirsdag 12. mai
0830: 2SSSD
10.00 1SEG-1SEH (halve klasser. Elevene og foresatte har fått skolemelding og sms om hvem dette gjelder)
10.15: Vg1 ST

Onsdag 13. mai
10.30: Vg2 ST

Torsdag 14. mai
ST: Vg3 er på skole, Vg1 og Vg2 har digital undervisning.
HH, HO, SESAM og TL: Egen plan utsendt

Fredag 15. mai
ST: Vg1 er på skole, Vg2 og Vg3 har digital undervisning.
HH, HO, SESAM og TL: Egen plan utsendt