Nydalens julekalender: 8. desember

8.12 JAGR.JPG

I dagens episode møter vi igjen Patrick og Jacob som loser oss gjennom en lærerutfordring og et quizspørsmål. Vi får også vite at Jacob har bursdag, og benytter også her anledningen til å gratulere han med dagen.

Øystein lurer Linn

Dagens utfordring er at en lærer skal lure en annen lærer. Utfordringen gikk til lærer Øystein Utsogn, som ikke nøyer seg med å lure en annen lærer. Han vil lure rektor Linn Siri Jensen.

Hver onsdag starter alle ansatte med et fellesmøte klokken 0800. Siden mars har disse møtene foregått digitalt, og det var også tilfellet denne onsdagen når Øystein skulle lure Linn. Han kom seg inn på kontoret hennes og fikk lagt seg oppå stolene under bordet.

Han ventet i over 15 minutter før han stakk hodet opp under fellesmøtet og sa god morgen. Linn tok heldigvis det hele med godt humør, og alle de andre som var med på det digitale møtet fikk seg også en god latter.

Dagens spørsmål

Dagens quizspørsmål er: Hvilken søtsak basert på en nøtt, hører julen til.

I går deltok over 70 elever, men det var en elev i 1STA som stakk av med premien.